loading...
mohammaderfanjazini
mohammaderfanjazini بازدید : 6 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

دانستنی هایی درباره تلفن همراه

چکیده:
دانستن درباره جدیدترین تلفن همراهی که به بازار عرضه شده است و ویژگی های آنها، مقایسه فناوری تلفن های هوشمند با یکدیگر، شنیدن خبرهای جدید از تلاش شرکت های مطرح برای طراحی تلفن های جدید، دانستن پیرامون نرم افزارهای تلفن های همراه و خدماتی که به کاربرانشان ارائه می کنند.
\"دانستنی

جستجو برای پیدا کردن مناسب ترین تلفن همراه برای خرید و موضوعاتی از این دست، همگی مطالبی است که مورد توجه افراد بسیاری است.

شاید بسیاری برای جستجو و مطالعه این اخبار و پیدا کردن داغ ترین و تازه ترین آنها زمان زیادی را صرف کنند.

شرکت های بزرگ تولیدکننده این فناوری های هوشمند نیز پرشتاب به فعالیت مشغولند تا شاید سهم بیشتری از این بازار پرهیاهو و جذاب را به دست آورند. اما ما در این نوشتار می خواهیم از این بازار پرشتاب کمی فاصله بگیریم و یک زنگ تفریح کوتاه را با تلفن همراه برایتان بسازیم.

● اولین تلفن پخش کننده صوت

زیمنس SL۴۵ که سال ۲۰۰۱ ارائه شد، اولین تلفن همراهی بود که دارای حافظه قابل ارتقا بود و از پخش صوت با فرمت MP۳ پشتیبانی می کرد.

این تلفن با حافظه ۳۲ مگابایتی (دقت کنید ۳۲ مگابایت!) و هدفون استریو وارد بازار شد. این تلفن می توانست با یک بار شارژ حدود پنج ساعت موسیقی پخش کند.

● محکم ترین تلفن همراه جهان

این تلفن همراه توسط کتاب رکوردهای جهان، گینس به عنوان محکم ترین تلفن همراه جهان معرفی شد. این گوشی هنگامی این عنوان را به دست آورد که از ارتفاع ۲۵ متری روی لایه ای بتونی سقوط کرد و هیچ آسیب جدی ندید. بعلاوه، می توان با خیال راحت این گوشی را دو متر  آب فرو برد.

● پیامک های ۱۶۰ حرفی

آیا می دانید چرا تعداد حروفی (کاراکتر) که می توانیم در یک پیامک ارسال کنیم ۱۶۰ حرف است؟ سال ۱۹۸۵ زمانی بود که محقق ارتباطات فرایدهلم هیلبرند (Friedhelm Hillebrand) به دنبال طول استاندارد و معیار برای پیام های متنی بود.

او برای پیدا کردن تعداد حروف یک پیام متنی از فرمول یا روش های پیچیده استفاده نکرد، بلکه فقط پشت ماشین تحریرش نشست وشروع به نوشتن جملات تصادفی کرد.

او با نوشتن جملات یا سوالات مختلف یک خطی یا دو خطی و شمردن تعداد حروف، خط فاصله ها، نقطه و نشانه های نگارشی، پی برد که تعداد همه این جملات بیش از ۱۶۰ حرف نمی شود.

از دیدگاه فنی، در پیاده سازی اولیه پیام متنی، یک پیام متنی نمی توانست بیش از ۱۲۸ حرف داشته باشد؛ اما با فشرده و بهینه سازی ۳۲ حرف دیگر به آن اضافه شد. البته این ۱۶۰ حرف برای پیامک های انگلیسی است.

 پایتخت پیامک جهان

در بسیاری از موارد، پیامک ها کار را آسان کرده اند؛ ما برای انجام کارهای مختلف از تبریک سال نو تا پرداخت قبوض از این روش استفاده می کنیم و شاید هر یک از ما در سال صدها یا هزاران پیام ارسال کنیم. اما واقعا چه تعداد پیامک در سال ارسال می شود و کاربران تلفن همراه در کدام کشور بیشترین تعداد پیامک را ارسال می کنند؟

کشور فیلیپین با رکورد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون پیامک در روز رتبه اول را در ارسال پیامک در جهان دارد. در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن ۲۱، فیلیپین لقب «پایتخت پیامک جهان» را به خود اختصاص داد.

ابتدا در این کشور ارسال پیامک رایگان بود، اما امروزه به دلیل بار و هزینه زیادی که این سرویس به سیستم تحمیل می کند، ارسال هر پیامک حدود یک پزو (واحد پول فیلیپین، مقداری بیش از دوسنت) است.

● گران قیمت ترین تلفن همراه جهان

آیفون ۴ الماس رز، گران قیمت ترین تلفن همراه جهان است. قیمت آن حدود پنج میلیون پوند (حدود صد میلیارد ریال) است.

این تلفن با ۵۰۰ تکه الماس که وزن آنها بیش از صد قیراط می شود، پوشیده شده است. پشت آن یک رز طلایی قرار دارد و لوگوی اپل با ۵۳ تکه الماس ساخته شده است.

یک الماس یک تکه ۷.۴ قیراطی روی کلید اصلی (home button) وجود دارد. از این نوع الماس فقط دو نمونه در جهان موجود است.

● اولین تصویری که با تلفن همراه ارسال شد

اولین عکس به اشتراک گذاشته شده در واقع عکسی بود که خوشحالی یک پدر را از تولد نوزادش خبر می داد. فیلیپ کان در یازدهم ژوئن ۱۹۹۷ عکس دختر خود سوفی را که تازه متولد شده بود، از طریق تلفن همراه به اشتراک گذاشت.

همچنین کان مخترع اولین تلفن همراه دوربین دار نیز هست. ایده این اختراع هنگامی که کان منتظر تولد فرزندش بود به ذهنش رسید و از آنجا که خود او در زمینه رایانه کار می کرد (در آن زمان کان صاحب و مؤسس شرکت استارفیش بود) در همان زمان مشغول دستکاری سخت افزار تلفن همراه و دوربین و لپ تاپی که به همراه داشت شد و کدهای لازم را نیز نوشت و وقتی فرزندش متولد شد، اولین عکس را با تلفن همراه دوربین دار خود گرفت و به اشتراک گذاشت.

● پرفروش ترین تلفن همراه جهان

بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه نوکیا ۱۱۰۰ از زمان عرضه این تلفن در سال ۲۰۰۳ تاکنون در سراسر دنیا به فروش رسیده است. قابل اطمینان بودن و هزینه پایین را می توان عامل موفقیت این گوشی تلفن همراه دانست.

سال ۲۰۰۹ شایعه ای مطرح شد مبنی بر این که گوشی ۱۱۰۰ نوکیا دارای یک نرم افزار فوق العاده است که می تواند جلوی عملیات بانکی جعلی را بگیرد. این موضوع باعث افزایش خارق العاده قیمت گوشی های دست دوم ۱۱۰۰ شد.

● شرکت نوکیا ۱۴۷ ساله

شرکت نوکیا سال ۱۸۶۵ تاسیس شده است. تجارت اولیه این شرکت تولید کاغذ بود. سال ها بعد، شروع به ساخت محصولات لاستیکی، سیم تلگراف و انواع مختلف کابل برق کرد.

در اواسط قرن قبل، این شرکت ارتش فنلاند را با تولید تجهیزات ارتباطی، ماسک های ضدگاز، پلاستیک و مواد شیمیایی پشتیبانی می کرد.

در حقیقت، شرکت نوکیا بعد از یک تجربه ۱۱۵ ساله و ساخت محصولات مختلف، سال ۱۹۸۰ اولین تلفن همراهش را به بازار عرضه کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 875